Przegląd kanałów social 2025-03

Od 2020 co pół roku aktualizuję zestawienie nowości z ostatnich 6 miesięcy w najważniejszych kanałach social media:
1. Facebook
2. Instagram
3. X
4. LinkedIn
5. TikTok
6. YouTube
W takiej kolejności znajdziesz je też poniżej.

Cel przeglądu: niezmiennie szybki update sytuacji 6 kanałów społecznościowych o największym znaczeniu w Polsce. Minimum słów, maksimum treści! Uwzględnia najważniejsze/najciekawsze zmiany w poszczególnych platformach z punktu widzenia marketera, użytkownika, inwestora. Kluczowe nowości w każdym z kanałów wyróżniam za pomocą żółtego zakreślenia, więc jeśli masz niewiele czasu, możesz zapoznać się tylko z nimi.

Zwróć uwagę, że sporo rzeczy, o których piszę, to jedynie TESTY i to nawet nie globalne, ale na wybranych, lokalnych rynkach. To, co testują twórcy najważniejszych kanałów doskonale wskazuje jednak, jaki jest ich kierunek myślenia. Oczywiście nie wszystkie z testowanych opcji wejdą w życie, ale ostatnie lata pokazują, że finalnie większość z nich jest wprowadzana. Często przed wdrożeniem są one jednak modyfikowane i nieco różnią się od testowanej wersji.

ℹ Nowości uwzględnione w tym zestawieniu zostały wprowadzone od ostatniego przeglądu, czyli od 1 września 2024 do 28 lutego 2025 roku. Wszelkie wzrosty / spadki odnoszą się do stanu sprzed 6 miesięcy, czyli od ostatniego Przeglądu Kanałów Social.

Facebook

Liczba użytkowników na świecie:
3 065 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = brak zmian

Cena akcji Meta Platforms, Inc.: ok. 668 USD za akcję = wzrost o 146,5 USD, czyli 28,1%

*Do Meta Platforms, Inc. należy nie tylko Facebook, ale też m.in. Instagram, Messenger i WhatsApp

Zainteresowanie Facebookiem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Zainteresowanie Facebookiem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Najważniejsze nowości:
Meta zrezygnuje z fact-checkingu i podobnie jak X przejedzie na Community Notes, czyli profesjonalnych moderatorów treści zastąpi moderatorami-amatorami,
⚫ testowana od 2024 roku możliwość integracji konta reklamowego z Google Analytics stopniowo udostępniana na wszystkich kontach (więcej na jej temat) – póki co niewiele zmienia, ale to być może podkładka pod duże zmiany w przyszłości,
pierwsze inteligentne okulary od Mety z wbudowanym asystentem Meta AI (więcej na ich temat),
⚫ Meta testuje sekwencje reklam, czyli serię reklam wyświetlanych użytkowi w z góry określonej kolejności (wcześniej opcja dostępna tylko w przypadku skorzystania z typu zakupu „Rezerwacja” zamiast „Aukcja”),
⚫ Meta zapowiada, że odejdzie od dotychczasowego podziału na kampanie klasyczne oraz Advantage+ i wszystkie kampanie będą miały w przyszłości domyślnie włączone ulepszenia Advantage+, ale będzie można je wyłączyć,
⚫ w kampaniach z katalogiem Meta odchodzi od podziału na prospecting i retargeting – od teraz będzie w nich można wykorzystać wyłącznie klasyczne grupy odbiorców (w praktyce to to samo, ale nieco inaczej zorganizowane),
⚫ w ramach partnerstwa z eBay Meta testuje wyświetlanie produktów z aukcji eBay w Facebook Marketplace,
⚫ nowy, dużo bardziej zaawansowany wygląd awatarów, które przypominają postacie z Fortnite’a (prawdopodobnie celowy zabieg, aby przekonać do nich najmłodszych),
⚫ użytkownicy Messengera zyskają możliwość importowania chatów z innych komunikatorów,
⚫ połączenia wideo na Messengerze w jakości HD,
⚫ funkcje redukcji szumów tła i izolacji głosu podczas połączeń,
⚫ użytkownicy iOS mogą teraz poprosić Siri o napisanie i wysłanie wiadomości na Messengerze,
⚫ w Centrum kont Mety można teraz podpiąć nie tylko konto użytkownika na Facebooku, Messengerze i Instagramie, ale również na WhatsAppie.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ wraz z początkiem 2025 roku Meta mianowała kilku nowych członków zarządu, w tym Dana White’a – jednego z kluczowych ludzi Trumpa,
⚪ asystent Meta AI ma być jeszcze bardziej spersonalizowany dzięki lepszemu zapamiętywaniu i rozumieniu odpowiedzi użytkownika,
⚪ Meta w końcu będzie mogła wykorzystać dane i posty użytkowników Facebooka z Wielkiej Brytanii do trenowania sztucznej inteligencji,
⚪ grupa autorów pozwała Metę za używanie pirackich wersji książek z oprogramowania torrentowego do trenowania modeli AI,
⚪ prace nad modelem AI, który będzie w stanie sam się udoskonalać bez zaangażowania człowieka w proces rozwoju,
⚪ Meta współpracuje z hollywoodzkimi filmowcami w celu ulepszenia narzędzia do zamiany tekstu na wideo,
⚪ prace nad okularami Orion (póki co nie są jeszcze w sprzedaży), które posiadają grube oprawki, ale za to umożliwiają nanoszenie elementów AR na obraz widziany z perspektywy użytkownika,
⚪ Meta chce wprowadzić do sprzedaży nową wersję inteligentnych okularów dla sportowców,
⚪ Meta jest przekonana, że w przyszłości zbuduje Metaverse na użytkownikach, którzy obecnie dorastają na wirtualnych światach Fortnite, Minecraft i Roblox,
⚪ Meta rozwija partnerstwo z kilkunastoma uniwersytetami w celu rozwoju technologii VR w edukacji,
⚪ Meta chce skuteczniej walczyć z oszustwami matrymonialnymi, ale póki co mają to być działania głównie edukacyjne,
⚪ Meta chce zainwestować 10 mld USD w samodzielne położenie na dnie oceanu ponad 40 000 kilometrów kabla, który połączy wszystkie kontynenty i zapewni szybki internet w wielu trudno dostępnych regionach świata (mapa kabla).

Instagram

Liczba użytkowników na świecie:
2 000 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = brak zmian

Zainteresowanie Instagramem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Zainteresowanie Instagramem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Najważniejsze nowości:
pionowa siatka profilu 4:5 wprowadzona globalnie, także na desktopie (więcej na ten temat),
siatka z rolkami testowo na niektórych kontach główną siatką profilu,
maksymalna długość rolek oficjalnie i dla wszystkich wydłużona do 3 minut,
testowo Instagram zaczął wyświetlać użytkownikom ich zdjęcia, które sam wygenerował za pomocą narzędzi GenAI (więcej na ten temat),
⚫ Instagram rozważa uruchomienie samodzielnej aplikacji do obsługi rolek, która miałaby pomóc mu konkurować z TikTokiem,
⚫ testy ukrywania liczby wyświetleń rolek,
⚫ Trial – nowa opcja, która umożliwi przetestowanie rolki w wybranej grupie docelowej, która jeszcze nie obserwuje konta danego twórcy,
⚫ testy naklejki WhatsApp umożliwiającej szybkie rozpoczęcie konwersacji za pomocą WhatsAppa,
⚫ treści z Instagrama będzie można jeszcze łatwiej publikować na Threads, ponieważ będą one wyświetlane jako możliwy do wyboru załącznik podczas tworzenia postu na Threads,
⚫ nowy, dużo bardziej zaawansowany wygląd awatarów, które przypominają postacie z Fortnite’a (prawdopodobnie celowy zabieg, aby przekonać do nich najmłodszych).

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ Instagram według badań nadal pozostaje ulubioną aplikacją amerykańskich nastolatków, ale coraz mocniej po piętach depcze mu TikTok,
⚪ Instagram przygotował nowy program finansowy dla twórców z TikToka, aby przeciągnąć ich do swojej aplikacji w obliczu potencjalnej blokady TikToka w USA,
⚪ Meta w końcu będzie mogła wykorzystać dane i posty użytkowników Instagrama z Wielkiej Brytanii do trenowania sztucznej inteligencji.

X

Liczba użytkowników na świecie:
611 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = brak zmian

Zainteresowanie X na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Zainteresowanie X w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Najważniejsze nowości:
⚫ ikona wideo w menu dolnym umożliwiająca szybkie przejście do pełnoekranowego kanału z filmami (przypomina TikToka),
⚫ testy funkcjonalności, która pozwoli wygenerować dowolny obraz do publikowanego postu lub poprosić Groka o ulepszenie treści posta np. poprzez jego skrócenie albo weryfikację faktów w nim zawartych,
⚫ Grok ma też podpowiadać użytkownikowi pytania do postów, na które sam użytkownik mógłby nie wpaść,
⚫ etykiety „Parody account”, „Commentary account” i „Fan account”, którymi oznaczane będą konta odpowiednio satyryczne, komentujące i fanowskie.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ po wyborach prezydenckich w USA rekordowa liczba użytkowników dezaktywowała swoje konta na X – w dniu wyborów aż 115 000 użytkowników,
⚪ użytkownicy, którzy uciekają z X (w dużej mierze z powodu Muska) najczęściej wybierają Threads lub Bluesky, które w ostatnich miesiącach kilka razy odnotowało skokowy wzrost zainteresowania,
⚪ według analizy Buffer posty na X osiągają śr. współ. zaangażowania 3,6%, natomiast na Threads – aż 6,3%,
⚪ badania pokazują, że 20% użytkowników X tworzy całą treść, reaguje i komentuje, pozostałe 80% korzysta z platformy w sposób całkowicie bierny,
⚪ kolejne badania wykazują, że aż 85% Community Notes, które zastąpiły fact-checking, nie jest nigdy wyświetlana, co jest dowodem na to, że system moderacji oparty na Community Notes nie działa jak powinien.

LinkedIn

Liczba użytkowników na świecie:
300-350 mln użytkowników aktywnych miesięcznie (brak wiarygodnych danych)

Zainteresowanie LinkedInem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Zainteresowanie LinkedInem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Najważniejsze nowości:
użytkownicy LinkedIn w ramach testów mogą promować płatnie swoje własne posty (duża zmiana, bo dotychczas posty użytkowników promować płatnie mogły wyłącznie firmy),
mocno zmniejszony pogląd obrazu w postach z linkami, które nie są sponsorowane,
⚫ generowanie leadów nowym celem reklamowym dla promowanych postów (cel ten był już wcześniej dostępny, ale nie w przypadku postów),
⚫ zamiast klasycznego pojedynczego zdjęcia w tle użytkownicy będą mogli stworzyć pokaz slajdów składający się z kilku zdjęć,
⚫ publicznie widoczny licznik wyświetleń komentarzy,
⚫ baner informacyjny u góry ekranu aplikacji, który każdego dnia będzie prezentował najważniejsze newsy ze świata,
⚫ testy dodatkowego kanału aktualizacji zawierającego wyłącznie aktualizacje od osób z sieci kontaktów pierwszego stopnia,
⚫ testy nowego, większego odtwarzacza wideo, dzięki któremu filmy w postach będą wyświetlane w kanale aktualności znacznie większe niż dotychczas,
⚫ wszystkie filmy przesłane przez użytkownika będą teraz wyświetlane zbiorczo w nowej sekcji na profilu użytkownika w formie siatki o proporcjach 4:5 (przypomina TikToka albo siatkę Instagrama z rolkami),
⚫ testy nowego paska nawigacyjnego w aplikacji, który znalazłby się u góry ekranu (obecny jest na dole, a jedynie pasek wyszukiwania i alerty skrzynki znajdują się u góry),
⚫ nowy status „Open to Volunteer” dla użytkowników,
⚫ Job Match – nowa funkcja AI, która podpowie użytkownikowi przeglądającemu oferty pracy, w jakim stopniu pasuje do danego ogłoszenia rekrutacyjnego,
⚫ Lead IQ – nowa funkcja AI w Sales Navigatorze, która wygeneruje krótkie podsumowanie doświadczenia, osiągnięć, zainteresowań, cech wspólnych i aktywności leada, co ma ułatwić przygotowanie do rozmowy z danym użytkownikiem,
⚫ Hiring Assistant – wirtualny asystent stworzony z myślą o pomocy rekruterom,
⚫ nowe modele atrybucji w panelu reklamowym, które pozwolą na inną niż last-clickową analizę skuteczności reklam,
⚫ 2 nowe metryki na stronie analityki newsletterów: „liczba wysłanych wiadomości e-mail” + „wskaźnik otwarć wiadomości e-mail”,
⚫ ulepszone API konwersji, które umożliwia m.in. uproszczoną integrację z wieloma platformami (podobnie jak od dawna API konwersji Mety),
⚫ wycofanie szeregu okolicznościowych szablonów postów, które zawierały animowane grafiki,
⚫ wycofanie wydarzeń audio na żywo.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ użytkownik ma możliwość zrezygnowania z tego, aby AI LinkedIna wykorzystywało jego dane do nauki,
⚪ odznaka „Top Voice” będzie teraz przyznawana tylko na okres 6 miesięcy, po których LinkedIn ponownie zweryfikuje, czy dany użytkownik na nią zasługuje (dotychczas odznaki te były bezterminowe),
⚪ już 55 mln użytkowników skorzystało z weryfikacji tożsamości za pomocą dokumentu rządowego,
⚪ według wewnętrznych statystyk LinkedIna czas oglądania wideo wzrósł rok do roku aż o 36%, co tylko zachęca platformę do jeszcze mocniejszego postawienia na ten format treści,
⚪ LinkedIn zauważa, że rok do roku o 23% wzrosła aktywność (w tym liczba publikowanych postów) pracowników najwyższego szczebla, czyli głównie CEO,
⚪ LinkedIn poszerza swój support do 36 języków (lista wszystkich obsługiwanych języków),
⚪ według danych z Google Trends zainteresowanie LinkedInem na świecie jest obecnie na najwyższym poziomie w historii.

TikTok

Liczba użytkowników na świecie:
1 582 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = brak zmian

Zainteresowanie TikTokiem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Zainteresowanie TikTokiem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Najważniejsze nowości:
możliwość targetowania reklam w wyszukiwarce na odbiorców używających określonych słów kluczowych,
⚫ możliwość generowania filmu z produktem na postawie jego adresu URL (opcja w ramach Symphony Creative Studio),
⚫ możliwość ustawienia statusu w skrzynce odbiorczej (funkcja podobna do notatek na Instagramie),
⚫ TikTok wzorem Mety umożliwi twórcom tworzenie własnych botów AI na ich obraz i podobieństwo,
⚫ możliwość planowania publikacji w narzędziu TikTok Studio,
⚫ testy opcji „Usuń i edytuj ponownie” w celu wprowadzenia poprawki w opublikowanym już klipie,
⚫ zaktualizowane narzędzie do edycji filmów w panelu reklamowym,
⚫ łatwe udostępnianie na TikToku muzyki z Apple Music oraz Spotify,
⚫ AI Group Shot – nowe narzędzie umożliwiające wstawianie twarzy użytkownika oraz jego znajomych do szablonów obrazów wygenerowanych przez AI,
⚫ zaktualizowana aplikacja TikToka w wersji desktopowej – przypomina teraz bardziej wersję na mobile,
⚫ TikTok powraca do możliwości zakupów podczas transmisji na żywo w Europie (póki co w Hiszpanii, Włoszech, Niemczech i Francji),
⚫ GMV Max – zautomatyzowane tworzenie kampanii reklamowych dla sprzedawców detalicznych, którzy prowadzą transmisje z zakupami na żywo,
⚫ możliwość zalogowania się do platformy Lemon8 poprzez konto na TikToku.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ kolejni twórcy zyskują możliwość zarabiania na subskrypcjach,
⚪ ByteDance (właściciel TikToka) w obawie przed zablokowaniem TikToka w USA stara się zachęcić użytkowników TikToka do korzystania z platformy Lemon8, która także należy do BytaDance,
⚪ administracja Trumpa zapowiada, że Lemon8, CapCut i inne aplikacje ByteDance będą podlegały tym samym ograniczeniom co TikTok, więc jeśli sam TikTok zostanie zablokowany, to wraz z nim pozostałe aplikacje ByteDance,
⚪ raport firmy Socialinsider pokazuje, że TikTok jest zdecydowanym królem, jeśli chodzi o organiczny współ. zaangażowania – bije pod tym względem na głowę Instagrama, Facebooka oraz X,
⚪ w okresie Black Friday i Cyber Monday sprzedaż w aplikacji TikTok wzrosła rok do roku aż o 165%,
⚪ ponoć Elon Musk rozważał zakup TikToka, aby pomóc mu uniknąć zablokowania w USA, ale sam zainteresowany dość szybko i jednoznacznie to zdementował,
⚪ Oracle, Microsoft i Amazon ponownie wymieniani w kontekście współpracy z TikTokiem, aby pomóc mu uniknąć blokady w USA,
⚪ w styczniu TikTok przestał być dostępny dla użytkowników z USA przez ok. 20 godzin, po czym został przywrócony – o chwilowym wyłączeniu zdecydowały władze TikToka, nie USA,
⚪ w USA coraz bardziej obawiają się, że Chiny będą wykorzystywać TikToka w celach propagandowych – są to obawy tym bardziej uzasadnione, że z roku na rok rośnie odsetek Amerykanów, którzy przyznają, że TikTok jest dla nich źródłem informacji o świecie.

YouTube

Liczba użytkowników na świecie:
2 504 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = brak zmian

Cena akcji Alphabet Inc.: ok. 172 USD za akcję = wzrost o 7 USD, czyli 4,2%

*Do Alphabet Inc. należy nie tylko YouTube, ale też m.in. Google oraz Android

Zainteresowanie YouTubem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Zainteresowanie YouTubem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 28.02.2025)

Najważniejsze nowości:
wszystkie filmy o długości krótszej niż 3 minuty automatycznie przeklasyfikowane jako shorty,
twórcy będą mogli opublikować shorta związanego z daną marką, a następnie wysłać zapytanie tej marce, czy nie byłaby zainteresowana jego płatną promocją,
⚫ wizyty w witrynie jako nowy cel promowanych płatnie filmów,
⚫ możliwość dołączenia do postu społecznościowego zdjęcia wygenerowanego za pomocą funkcji Dream Screen,
⚫ możliwość dodania zdjęć do quizów w postach społecznościowych,
⚫ wybrani twórcy w ramach testów mogą już odpowiadać na komentarze za pomocą notek głosowych (odpowiedzi audio),
⚫ ułatwiona możliwość blokowania przez użytkownika określonych kategorii reklam,
⚫ nowy przycisk zmniejszający częstotliwość wyświetlania szortów, jeśli użytkownik chce ich oglądać mniej w swoim kanale głównym,
⚫ YouTube rozpoczął już zapowiadane wcześniej testy sugestii odpowiedzi na komentarze oparte na sztucznej inteligencji,
⚫ testy przycisku „Zapisz” w shortach, który ma pojawić się w miejscu przycisku „Nie lubię”,
⚫ możliwość usuwania z opublikowanych już filmów wybranych elementów, które naruszają zasady platformy (np. muzyki za pomocą funkcjonalności Replace Song),
⚫ więcej możliwości dostosowania miniatur w shortach nawet po ich przesłaniu (nadal brak możliwości wgrywania niestandardowych miniatur),
⚫ YouTube coraz bardziej zachęca twórców do wykorzystywania w shortach muzyki generowanej przez AI (w ramach funkcjonalności Dream Track),
⚫ funkcja text-to-speech od teraz dostępna także w shortach,
⚫ naklejka z ankietą w shortach,
⚫ naklejka „Dodaj swoje” w shortach,
⚫ Model Veo 2 – nowe narzędzie do generowania realistycznie wyglądających materiałów wideo w wysokiej rozdzielczości (do 4K),
⚫ Hype – funkcjonalność, która ma promować nowe kanały poprzez punkty, które użytkownicy będą mogli przydzielać wyłącznie nowym twórcom (YouTube testuje też możliwość zakupu dodatkowych punktów Hype),
⚫ Jewels – naklejki kupowane przez użytkowników, aby mogli przekazać je ulubionym twórcom transmisji na żywo wraz z równowartością kwoty, za jaką je kupili (prawie to samo co naklejki SuperChat, ale Jewels dają większą elastyczność),
⚫ zaktualizowany miniodtwarzacz, który ułatwi przeglądanie innych filmów podczas odtwarzania już oglądanego,
⚫ ulepszone przeglądanie w trybie poziomym,
⚫ timer snu, który umożliwi zaplanowane wyłącznie odtwarzacza po upływie określonego czasu,
⚫ szereg udogodnień dla użytkowników oglądających YouTube’a na telewizorach – m.in. przycisk umożliwiający subskrypcję kanału oraz możliwość komentowania transmisji sportowych na żywo z poziomu telewizora,
⚫ wspólne playlisty tworzone wraz ze znajomymi i rodziną,
⚫ możliwość zmiany prędkości odtwarzania w odstępach co 0,5 sekundy,
⚫ ukryty pod przyciskiem „Zapytaj” wirtualny asystent dla twórców, który odpowie na wszelkie pytania dot. tworzenia i publikowania filmów,
⚫ aplikacja BrandConnect będzie dostępna z poziomu YouTube Studio, więc twórcy kwalifikujący się do programu BrandConnect zobaczą teraz specjalną zakładkę w YouTube Studio pod kartą „Zarabiaj”, gdzie będą mogli się zarejestrować i uzyskać dostęp do funkcji BrandConnect,
⚫ dobrowolne testy szeregu funkcjonalności dla użytkowników YouTube Premium – m.in. lepsza jakość dźwięku (większa przejrzystość i głębia) oraz stacje radiowe generowane przez AI w ramach YouTube Music,
⚫ testy gier wieloosobowych z grywalnymi elementami w transmisji strumieniowej (w ramach platformy YouTube Playables),
⚫ nowe opcje kontroli rodzicielskiej, dzięki którym rodzice będą mogli lepiej kontrolować, w jaki sposób ich dzieci korzystają z YouTube’a (aktywność + oglądane filmy).

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ z YouTube’a w wersji Premium korzysta obecnie ok. 5-6% użytkowników, ale YouTube chce zwiększyć liczbę użytkowników Premium poprzez sprzedawanie abonamentu YouTube Premium w ramach pakietu Google One,
⚪ podcastów na YouTube słucha już 1 mld użytkowników miesięcznie,
⚪ YouTube pracuje nad lepszym wykrywaniem deepfake’ów i chce informować twórców, jeśli ktoś stworzy z nimi deepfake’a,
⚪ YouTube ma teraz lepiej kontrolować, jakie treści są rekomendowane nastolatkom,
⚪ narzędzie do automatycznie generowanego dubbingu (znane wcześniej jako Aloud) dostępne w kolejnych językach oraz dla kolejnej puli twórców,
⚪ spór licencyjny YouTube’a ze Stowarzyszeniem Europejskich Autorów i Kompozytorów Scenicznych doprowadził do usunięcia utworów m.in. Adele, Green Day i REM,
⚪ YouTube opublikował ciekawe dane, z których wynika, że na miniaturkach z widoczną twarzą najlepiej okazywać zdziwienie, na drugim miejscu znalazły się szczęśliwe twarze, na trzecim spokojne, na czwartym – wyrażające złość, na piątym – zmieszanie, na szóstym – strach, na siódmym – smutek, na ósmym – obrzydzenie.

Mój wpis okazał się dla Ciebie przydatny? Zainspirował Cię? A może po prostu chcesz mi podziękować za to, że od 9 lat tworzę dla Ciebie treści, do których masz dostęp za darmo? Jeśli uważasz, że ten wpis na to zasługuje, postaw mi za niego kawę 🙂 PS nie jest to dla mnie jakieś istotne źródło przychodu, bo średnio otrzymuję 1 kawę miesięcznie, ale zawsze pokrywa to jakiś niewielki procent kosztów utrzymania bloga (domena, hosting, certyfikat SSL)

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *