Jaka jest optymalna liczba kampanii na koncie reklamowym Meta? Być może zmartwię Cię, ale nie ma czegoś takiego. Na koncie reklamowym możesz mieć odpaloną 1 kampanię i może być ona bardzo skuteczna, a równie dobrze możesz mieć uruchomionych 50 kampanii i żadna z nich nie będzie działać dobrze, a w dodatku spora część z nich może ze sobą rywalizować. W tym przypadku więcej wcale nie oznacza lepiej.
Plan poradnika:
▪️ Ile maksymalnie mogę uruchomić kampanii w Meta?
▪️ Dwa podejścia do liczby kampanii
▪️ Kiedy tworzyć nową kampanię?
▪️ Od czego powinna zależeć liczba kampanii?
▪️ 5 rzeczy, które warto zapamiętać
Ile maksymalnie mogę uruchomić kampanii w Meta?
W Mecie praktycznie wszystko jest limitowane i to nawet w przypadku reklam, za które płacisz.
Limit jakichkolwiek kampanii / zestawów reklam / reklam na koncie reklamowym
Zwykłe konta reklamowe mają limity (więcej na ich temat tutaj):
– maksymalnie 5 000 kampanii
– maksymalnie 5 000 zestawów reklam
– maksymalnie 5 000 reklam, ale w każdym z zestawów reklam maksymalnie 50 reklam
W przypadku kont reklamowych, które mają przypisanego opiekunka klienta w Meta, limity te rosną do:
– maksymalnie 10 000 kampanii
– maksymalnie 10 000 zestawów reklam
– maksymalnie 50 000 reklam, ale w każdym z zestawów reklam maksymalnie 50 reklam
W praktyce nikt (no może poza Temu) do tych limitów nie dobija, ponieważ są one ekstremalnie wysokie. Zresztą nawet jeśli ktoś by je osiągnął, to wystarczy usunąć część archiwalnych kampanii, aby zrobić miejsce na nowe.
Limit aktywnych reklam dla strony
Powyższe limity to limity kampanii/zestawów/reklam w ogóle obecnych na koncie, nie aktywnych w danym momencie.
W 2020 roku Meta wprowadziła limit aktywnych jednocześnie reklam, które są połączone z daną stroną i wynosi on dla większości reklamodawców 250 reklam (więcej o limicie reklam dla strony).
Skoro jednocześnie możesz emitować 250 reklam, to zakładając niespotykany w praktyce scenariusz (1 reklama = 1 kampania), wychodzi na to, że w jednym momencie możesz mieć również aktywnych maksymalnie 250 kampanii.
Podejrzewam, że na większości kont reklamowych aktywnych jest jednak jedynie ok. 5-10 kampanii. Mam tutaj na myśli taką globalną średnią dla przeciętnej wielkości reklamodawcy, bo oczywiście znajdą się też konta, na których tych kampanii jest o wiele więcej lub nawet mniej.
Dwa podejścia do liczby kampanii
Mamy tutaj dwie szkoły:
1️⃣ starą: wszystko jak najbardziej rozbijamy na kampanie i zestawy reklam
2️⃣ i nową: minimalizujemy liczbę kampanii i zestawów reklam
Podejście nr 1: duża liczba kampanii na koncie
Stara szkoła zarządzania kampaniami reklamowymi polegała na tworzeniu dziesiątek kampanii, a w nich dziesiątek zestawów reklam. Przyzwyczaiło to reklamodawców do tego, że mieli dużą kontrolę nad wszystkim i mogli wręcz aptekarsko podchodzić do tematu analizowania wyników poszczególnych kampanii i zestawów reklam.
WADY dużej liczby kampanii:
➖ Utrudniasz pracę algorytmom optymalizującym kampanie. Możesz co prawda uzyskać lepsze wyniki w skali pojedynczej kampanii, ale gorsze w ujęciu całościowym.
➖ Mniej przejrzyste raporty na poziomie kampanii, a co za tym idzie, trudniejsze codzienne monitorowanie wyników i podejmowanie szybkich decyzji, gdzie zabrać, a gdzie dołożyć.
➖ Problemy z limitem 250 aktywnych reklam dla strony. 10 kampanii x 5 zestawów reklam w każdej z kampanii x 5 reklam w każdym zestawie = 250 reklam. Im bardziej wszystko rozbijasz, tym szybciej dojdziesz do limitu, jaki Meta narzuca reklamodawcom.
➖ Poszczególne kampanie mogą ze sobą rywalizować (więcej na temat nakładania się grup odbiorców). Co prawda możesz stosować wykluczenia na poziomie zestawów reklam, aby ograniczyć nakładanie się grup odbiorców, ale możliwości wykluczeń są ograniczone i z roku na rok jest ich coraz mniej.
ZALETY dużej liczby kampanii:
➕ Masz większy wpływ na to, w jaki sposób Meta rozdziela budżety kampanii na poszczególne zestawy reklam i reklamy, ale też na pozostałe elementy kampanii, a w szczególności na odbiorców i umiejscowienia.
➕ Łatwiejsze porównywanie wyników historycznych lub prowadzonych równolegle kampanii.
Podejście nr 2: minimalizowanie liczby kampanii na koncie
Na przestrzeni lat świat idzie raczej w kierunku zmniejszania liczby kampanii na koncie reklamowym. Bardzo duży nacisk kładzie na to ostatnio Meta (przykład), która na każdym kroku namawia do redukcji liczby kampanii i zestawów reklam, aby struktura kampanii na koncie była możliwie jak najprostsza. Poniżej fragment Holiday Playbooka, w którym Meta zaleca najlepsze praktyki na Q4 2024. Jedną z nich jest konsolidowanie kampanii i zestawów reklam, o ile jest to możliwe.
Meta do mniejszej liczby kampanii i zestawów reklam regularnie przekonuje również w swoim newsletterze dla reklamodawców, a nawet w reklamach płatnych.
Generalnie opiekunowie z Mety łapią się za głowę, kiedy widzą, że na koncie jest aktywnych jednocześnie 20-30 kampanii. Szczególnie jeśli większość z nich to kampanie z tym samym celem, np. sprzedaż. Zwykle rekomendują wówczas konsolidację podobnych kampanii oraz zestawów reklam.
WADY małej liczby kampanii:
➖ Masz mniejszy wpływ na to, w jaki sposób Meta rozdziela budżety kampanii na poszczególne zestawy reklam i reklamy, ale też na pozostałe elementy kampanii, a w szczególności na odbiorców i umiejscowienia.
➖ Utrudniony dostęp do bardziej szczegółowych danych.
➖ Dużo reklam umieszczonych w 1 kampanii rywalizuje ze sobą i czasem nowym reklamom może być trudniej przebić się przez dotychczasowe, które osiągają dobre wyniki.
ZALETY małej liczby kampanii:
➕ Ułatwiasz pracę algorytmom optymalizującym kampanie, a to przyszłość Meta Adsów, od której nie uciekniesz, nawet jeśli chcesz.
➕ Bardziej przejrzyste raporty na poziomie kampanii, a co za tym idzie, łatwiejsze codzienne monitorowanie wyników i podejmowanie szybkich decyzji, gdzie zabrać, a gdzie dołożyć.
➕ W mniejszym stopniu musisz przejmować się limitem 250 aktywnych reklam dla strony.
➕ Minimalizujesz ryzyko, że Twoje kampanie lub zestawy reklam będą rywalizowały ze sobą.
Kiedy tworzyć nową kampanię?
Jak widzisz, obie zaprezentowane powyżej szkoły mają swoje plusy i minusy. Dlatego jestem w stanie zrozumieć zwolenników jednej i drugiej opcji. Mimo wszystko bliżej mi jednak do tego drugiego podejścia. Wychodzę z założenia, że samych reklam może być dużo. Natomiast kampanii i zestawów reklam – nie więcej, niż jest to konieczne.
Najważniejsze rzeczy, które ustawiasz na poszczególnych poziomach Menedżera reklam to:
1. na poziomie kampanii = cel
2. na poziomie zestawu reklam = odbiorcy + umiejscowienia
3. na poziomie reklamy = kreacja
Jeśli nowa reklama, którą planujesz ustawić, ma taki sam cel jak dotychczasowe kampanie, takich samych odbiorców i umiejscowienia, to nie ma sensu tworzyć dla niej oddzielnej kampanii tylko dlatego, że zawiera inne reklamy. Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, to nowe reklamy dorzuć do już istniejącej kampanii.
Jeśli natomiast chcesz przeprowadzić test A/B dwóch kampanii albo mieć większą kontrolę nad jakimkolwiek wymienionym wyżej elementem kampanii, w której znajdzie się ta nowa reklama, to wtedy tworzysz zupełnie nową kampanię.
Zdaję sobie sprawę, że w praktyce nie jest to wcale takie proste. Sam często zastanawiam się, czy odpalić coś jako nową kampanię czy umieścić reklamę w już istniejącej kampanii. Za każdym razem biorę pod uwagę wszystkie za i przeciw i wybieram rozwiązanie, które ma więcej zalet niż wad. Jeśli nie ma wyraźnego powodu, to staram się nie mnożyć niepotrzebnie kampanii na koncie reklamowym.
Od czego powinna zależeć liczba kampanii?
Moim zdaniem liczba kampanii na koncie reklamowym powinna zależeć w największym stopniu od skali działań reklamowych. Jako skalę rozumiem tutaj 2 czynniki, które powinny (choć nie zawsze tak się dzieje) iść ze sobą w parze:
1. przede wszystkim liczba celów, jakie chcemy realizować – im jest ona większa, tym na koncie reklamowym ma prawo znajdować się więcej aktywnych kampanii,
2. ale też wysokość budżetu – im jest on wyższy, tym na koncie reklamowym ma prawo być więcej kampanii.
W praktyce oznacza to, że reklamodawca z niskim budżetem (np. 500-1000 zł miesięcznie), który fokusuje się tylko na 1 celu (np. sprzedaży online tu i teraz) może mieć na koncie zaledwie 1, 2 lub 3 kampanie i będzie to jak najbardziej w porządku. Z kolei reklamodawca, który dysponuje większym budżetem (np. 40 000 zł miesięcznie), któremu zależy na realizacji w danym momencie wielu różnych celów (np. sprzedaż online, pozyskanie leadów, obserwujących, ściąganie do witryny zupełnie nowych użytkowników itp.), może mieć na koncie aktywnych jednocześnie 15 lub 25 kampanii.
⚠️ Częstym błędem jest chęć realizowania wielu celów przy jednocześnie niskim budżecie reklamowym. Przykładowo firma planuje przeznaczać na Meta Ads 2 000 zł miesięcznie, ale jednocześnie chce realizować 8 różnych celów. Czy to możliwe? W teorii TAK – można ustawić 8 kampanii, z budżetem 250 zł miesięcznie, czyli ok. 8 zł dziennie każda. W praktyce zwykle koczy się to zbyt dużym rozdrobieniem budżetu. Szczególnie w przypadku kampanii sprzedażowych, jeśli dany reklamodawca ma wysoki koszt konwersji, a w praktyce często wynosi on więcej niż wspomniane 8 zł.
5 rzeczy, które warto zapamiętać
1. W przypadku liczby kampanii na koncie reklamowym więcej wcale nie oznacza lepiej.
2. Nie ma większej korelacji pomiędzy liczbą kampanii na koncie a wysokością sprzedaży z Meta Ads.
3. Poprawę wyników sprzedażowych częściej obserwowałem po zmniejszeniu liczby podobnych kampanii niż jej zwiększeniu.
4. Lepiej ustawić 5 kampanii z budżetem dziennym 50 zł niż 50 kampanii z budżetem dziennym 5 zł.
5. Potencjalny klient prawdopodobnie dokona zakupu tylko raz, niezależnie od tego, czy dotrzesz do niego X razy za pomocą 2 kampanii czy tyle samo razy, ale za pomocą 30 kampanii.