Reklama na Facebooku spogląda na ograniczenia covidowe i mówi do drugiej reklamy: "@#%$! wszędzie te ograniczenia!", na co druga reklama odpowiada: "No, jeszcze nas ograniczą..."

Limit 250 aktywnych reklam na Facebooku

Straszyli, straszyli i w końcu ograniczają! ⛔

Facebook wprowadza limit aktywnych reklam. Limit będzie przypisany do stron firmowych, czyli w jednym momencie z daną stroną będzie mogła być połączona jedynie określona liczba aktywnych reklam. W przypadku małych i średnich stron będzie to 250 reklam.

Od kiedy limity wejdą w życie?

Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2021 roku od 16 lutego do 20 kwietnia. Już teraz możesz sprawdzić, jaki limit będzie miała Twoja strona oraz od kiedy dokładnie zacznie on obowiązywać. Facebook udostępnił bowiem narzędzie Limity reklam na stronę.

Dlaczego Facebook ogranicza liczbę reklam?

Facebook przekonuje, że emisja zbyt wielu reklam w tym samym czasie może mieć negatywny wpływ na wyniki. Chodzi tutaj głównie o fazę uczenia się. Im więcej reklam połączonych z Twoją stroną znajduje się w tej fazie, tym dłużej ona trwa i reklamy mają mniejsze szanse na jej opuszczenie.

Tak naprawdę im wyższy budżet, tym bardziej rozdrobniona ma prawo być struktura kampanii na koncie reklamowym. Jeżeli pracujesz na niskich budżetach (w moim odczuciu są to budżety poniżej 5 000 zł miesięcznie), to nie ma sensu przesadnie mnożyć liczby kampanii, zestawów reklam i samych reklam.

Minimalne dzienne wydatki w przypadku pojedynczego zestawu reklam to ok. 4 zł dziennie. 4 zł x 30 dni w miesiącu = 120 zł, czyli faktycznie niedużo jak na ciągłą obecność w jakimkolwiek kanale reklamowym. Mówimy tutaj jednak o sytuacji, w której masz 1 kampanię, a w niej 1 zestaw reklam. W praktyce taka sytuacja ma bardzo rzadko miejsce. Jeśli posiadasz już 6 kampanii, a w każdej z nich po 3 zestawy reklam, to łącznie musisz wydawać miesięcznie minimum 2 160 zł. Ciągle mówimy tutaj jednak o minimalnym wydatkach, przy których algorytmy rzadko kiedy są w stanie efektywnie optymalizować kampanię.

Małe budżety to wolne zbieranie danych. Małe i w dodatku rozdrobnione budżety to turbo wolne zbieranie danych. Tak naprawdę na miarodajne wyniki musisz wtedy czekać nie dniami, ale tygodniami. Dlatego Facebook chce uniemożliwić reklamodawcom przesadne rozbijanie wszystkiego.

Ile będą wynosić limity?

Limity będą zależeć od wydatków (nie konta reklamowego, ale strony na Facebooku). W przypadku większości stron limit będzie wynosił 250 aktywnych reklam.

Warto zwrócić też uwagę, że reklamy w trakcie weryfikacji będą uwzględniane w limicie. W przeciwieństwie do reklam zaplanowanych, które zostaną uwzględnione w limicie dopiero w czasie ich emisji.

Aby emitować jednocześnie więcej niż 250 reklam, musiałbyś w chociaż 1 z 12 ostatnich miesięcy wydać ponad 100 000 USD, czyli niecałe 400 000 zł. Dość wysoki budżet jak na polskie warunki.

Łatwo przeoczyć bardzo istotny jednak fakt, że limity obowiązują na stronę, nie konto reklamowe. Facebook już teraz odradza zakładanie dodatkowych stron, aby obejść limit.

Czy zapowiadane limity mogą być ograniczeniem?

Osobiście pracowałem na budżetach sięgających 200 000 zł miesięcznie. Nawet w przypadku tak rozbudowanej struktury kampanii, jednocześnie odpalonych miałem maksymalnie ok. 300-400 reklam.

Moim zdaniem, jeśli wydajesz mniej niż 100 000 zł miesięcznie i nie jesteś jakimś fanatykiem rozbijania wszystkiego maksymalnie jak to możliwe, to nawet nie odczujesz wprowadzenia limitów.

Gorzej, jeśli w przyszłości Facebook zdecyduje się jeszcze bardziej ograniczyć ten limit dla najmniejszych reklamodawców. W tej chwili najmniejszy zapowiadany limit ma wynosić 250 aktywnych reklam, więc moim zdaniem jest on dość wysoki.

Póki co nie wiadomo jeszcze, jak limity zostaną rozegrane w przypadku stron globalnych. Podejrzewam, że limit nie będzie obowiązywał dla strony głównej, ale będzie oddzielny dla każdej ze stron rynku. Problem mogą mieć te firmy, które posiadają 1 stronę (prowadzoną np. w języku angielskim), która nie jest stroną globalną, ale z którą połączone są reklamy na różne rynki krajowe. Dobrą praktyką jest zakładanie w takim przypadku oddzielnych kont reklamowych dla każdego z rynków. Limit ma być jednak przypisany nie do kont, ale do stron. I tutaj faktycznie mogą pojawić się schody.

A co po przekroczeniu limitu?

Jeśli przekroczysz limit, nie będziesz mógł rozpocząć emisji kolejnych reklam, ani nawet edytować obecnych (będziesz mógł je tylko wyłączyć). Wszystko do czasu zmniejszenia liczby aktywnych reklam.

Dodatkowo: dane na koncie tylko przez 3 lata

Facebook nie tylko wprowadza limit aktywnych reklam, ale zapowiedział też przechowywanie danych historycznych na koncie jedynie przez okres 36 miesięcy. Do tej pory były one przechowywane bezterminowo.

Powyższe zmiany mogą być też podyktowane zmniejszeniem kosztów związanych z przechowywaniem i przetwarzaniem większej liczby danych w Menedżerze reklam. Wszyscy chcieliby, aby Menedżer działał coraz sprawniej, ale podejrzewam, że nie jest to łatwe/tanie, kiedy jesteś twórcą tak rozbudowanego systemu reklamowego, liczącego już miliony kont reklamowych, jeszcze więcej kampanii, jeszcze więcej zestawów reklam i jeszcze więcej reklam.

Osobiście bardziej ubolewam nad tymi danymi historycznymi niż limitem aktywnych reklam. Lubię porównywać sobie stawki i wyniki na przestrzeni lat.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz
  1. Mam wrażenie, że facebook ostatnio ciągle wymyśla jakieś mniejsze ograniczenia reklam i zmniejsza ich zasięgi. Choć myślę, że te limity nie są takie małe. Najmniejszy wynosi 250 reklam i uważam to na prawdę sporo. Zobaczymy jak to wyjdzie „w praniu”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *